Concerts

 

Concert a l'Auditori de Barcelona Concert a l'Auditori de Girona
23 de febrer a les 12.00 24 de febrer a les 19.00
Entrades Entrades


El Cor Canta

El Cor Canta és una coral amateur formada per 130 cantaires, dirigida per Elisenda Carrasco i Pere Lluís Biosca. Aquest grup coral procedeix de l’experiència viscuda els primers mesos de l’any 2018, amb el projecte Canta amb l’OBC, organitzat per l’Auditori de Barcelona, que consistia en un programa simfònic divers amb acompanyament de l’OBC. Va ser una experiència musical, vital i intensa, que va portar una bona part del grup a continuar cantant com una coral simfònica, que és com s’autodefineixen. Cantar, conviure i compartir és el lema d’aquest grup coral.

El projecte 2018-2019 es concreta en el treball de dues obres simfòniques contemporànies que seran estrenades entre el 23 i 24 de febrer. Es tracta del Magnificat anima mea, de John Rutter i d’un Gloria, d’Albert Guinovart, escrit per encàrrec d’El Cor Canta i que, per tant, serà estrena mundial.

John Rutter

John Rutter (Londres, 1945) és considerat avui dia un dels compositors més prolífics de la música coral. Bona mostra d’aquesta afirmació són el Rèquiem (1985) i el Magnificat (1990), obres que han estat interpretades arreu del món. Sent com és un compositor contemporani, en les seves obres, més que l’estètica avantguardista que hom podria esperar, percebem l’expressivitat melòdica senzilla i clara que ens embolcalla i ens commou, avui i sempre. Aquest és el cas del Magnificat, estrenada al Carnegie Hall de Nova York i basada en alguns versicles en llatí del Nou Testament.

EL Magnificat és un cant d’exaltació de la Verge Maria, quan visita la seva cosina Isabel per comunicar-li el seu embaràs. El tema de la maternitat divina, el misteri de l’encarnació anunciat per un àngel, i, en concret, un versicle de l’evangeli de Lluc, ja havia estat musicat per diversos autors, entre ells, Johann Sebastian Bach, amb qui Rutter mostra certes similituds. L’obra de Rutter està escrita per a soprano o mezzo soprano, cor mixt i orquestra i està formada per set moviments, el primer dels quals és el Magnificat anima mea. Moviment escrit en sol major, en el qual percebem, des de l’inici, la joia exultant de Maria davant la bona nova. Després d’una breu introducció instrumental, sopranos i contralts inicien a l’uníson el primer vers, amb un “Magnificat anima mea”, motiu al llarg del moviment. Tant aquest vers com els restants s’aniran repetint amb combinacions diverses de veus i serà també amb un “Magnificat” que es clourà el moviment.



Albert Guinovart

Albert Guinovart i Mingacho és un dels músics més polifacètics de l'actualitat. Nascut a Barcelona, va estudiar al Conservatori Superior Municipal de Música i més tard va continuar la seva formació musical a Londres. Es tracta d’un músic total que alterna el seu treball com a compositor, pianista i docent. Però és sobretot com a pianista i com a compositor que ha tingut i té un gran reconeixement. En el vessant pianístic s’ha especialitzat en repertori romàntic i en el creatiu ha excel·lit en la composició de la música de sèries televisives, de musicals, especialment del musical Mar i cel, i també d’obres com el Concert per a piano (2006), i l'òpera Alba eterna (2009).



Elisenda Carrasco i Ribot

Inicià els seus estudis musicals al Conservatori Superior de Música de Barcelona, ciutat on va néixer, i més tard va ampliar els estudis de direcció d’orquestra fora de Catalunya. Elisenda Carrasco ha focalitzat el seu treball en l'ensenyament de la direcció coral i el treball vocal amb els infants i joves. Destaca la seva tasca al Conservatori Superior de Música del Liceu i l’Escolania de Montserrat.

Ha estat impulsora i fundadora de diversos projectes com la Capella de Música de Sant Esteve d’Olot i l’orquestra Arts Cambra de BCN. Com a directora té una llarga experiència. Ha estat directora artística i musical d'Òpera a Secundària, activitat que organitza el Gran Teatre del Liceu; ha dirigit, entre d'altres, l'òpera Lisístrata d'A. Carbonell, Brundibár de H. Krása, i El petit escura-xemeneies de B. Britten al Mercat de les Flors, al Gran Teatre del Liceu i al Teatre Nacional de Catalunya.

Col·labora habitualment amb el Servei Educatiu de L'Auditori de Barcelona, en espectacles educatius; codirigeix l'activitat Cantània, en què participen més de 41.000 escolars. Actualment dirigeix el Cor infantil de Sant Cugat i el Cor infantil de l’Orfeó Català. També és la directora del cor femení Voxalba i del conjunt instrumental Arts Cambra, del qual és fundadora.

El 28 i 29 d’abril de 2018 va dirigir l’OBC en el concert participatiu del projecte Canta amb l’OBC, a l’Auditori de Barcelona.



Pere Lluís Biosca

Nascut a Vilafranca del Penedès, es va formar a Barcelona amb mestres com Mireia Barrera, Josep Vila i Pierre Cao. I, posteriorment, amb Matti Hyökki, a Helsinki. La seva activitat musical està plenament dedicada a la música vocal, com a director i com a pedagog de direcció coral.

Va crear el grup vocal La Xantia, dedicat a la recuperació i interpretació d’obres catalanes anteriors al segle XIX, tot fent una gravació de música inèdita, que va ser premiada. Com a director, Pere Lluís Biosca ha participat en el Gran Teatre del Liceu, preparant les parts corals de diverses obres. A l’actualitat, és director titular del Cor de Cambra ARSinNOVA, amb qui ha rebut diversos premis. També dirigeix el Cor de Noies de l’Orfeó Català, el Cor de Cambra Francesc Valls de la Catedral de Barcelona i el Cor d’Homes d’Igualada.

Pere Lluís Biosca és professor de l’Escola Superior del taller de Músics i dels Cursos de Direcció de la Federació Catalana d’Entitats Corals.